Publications 2011

Showing entries 140 - 160 out of 260

Büttner, O., Paul, M. A., Florack, A., & Leder, H. (2012). Compulsive Buyers Show an Attentional Bias in Shopping Situations.. Poster session presented at North American Conference of the Association of Consumer Research, Canada.


Paul, M. A., & Leder, H. (2012). Eine Eye-Tracking-Studie zur Untersuchung der optimalen Stimulusanzeigedauer beim Dot-Probe-Task. Poster session presented at 10. Tagung der Österreichischen Gesellschaft für Psychologie, Graz, Austria.


Gartus, A., & Leder, H. (2012). Evaluation of Graffiti/Art in different Contexts. Poster session presented at European Conference on Visual Perception, Alghero 2012, Alghero, Italy.


Forster, M., Leder, H., & Ansorge, U. (2012). Subjective feeling of fluency and affective response. Poster session presented at European Conference on Visual Perception, Alghero 2012, Alghero, Italy.


Leder, H., Gerger, G., & Brieber, D. (2012). This is disgusting! Can art experts really appreciate non-beautiful modern art? In 22nd Biennal congress of the International Association of Empirical Aesthetics (pp. 458-459). National Taiwan Normal University-Taipei.


Marin, M., & Leder, H. (2012). Zusammenhänge zwischen visueller Komplexität und Wohlgefallen bei der Wahrnehmung realer Umweltszenen und repräsentativer Kunst. Poster session presented at 10. Tagung der Österreichischen Gesellschaft für Psychologie, Graz, Austria.


Leder, H. (2011). Bilder als Kunst. Psychologische Ansätze. In K. Sachs-Hombach, & R. Totzke (Eds.), Bilder- Sehen - Denken. Zum Verhältnis von begrifflich-philosophischen und empirisch-psychologischen Ansätzen in der bildwissenschaftlichen Forschung (pp. 181-191). Unknown publisher.


Forster, M., & Leder, H. (2011). Does fluency really feel fluent? A preliminary research approach. Poster session presented at 4th Vienna Aesthetic Symposium, Vienna, Austria.


Showing entries 140 - 160 out of 260